donderdag 20 december 2012

Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Judith ter Horst

Titel: Rapporteren in de hulp- en dienstverlening 
Auteur: Judith ter Horst
Jaar: 3e, herz. dr 2011
Klik hier voor boek in HvA-catalogus

Beschrijving 
Hulp- en dienstverleners moeten regelmatig rapporteren, bijvoorbeeld om de voortgang van de hulpverlening vast te leggen, om een advies uit te brengen of om voorzieningen voor een cliënt aan te vragen. Een rapport is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening is een praktisch boek dat het proces van rapportage praktijkgericht behandelt. Het boek gaat uitgebreid in op de meest voorkomende soorten rapporten en op deelaspecten die in rapportages aan de orde komen. De theorie wordt uitgelegd aan de hand van casussen uit de beroepspraktijk. Opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips bieden de lezer de gelegenheid de stof te verwerken en toe te passen. Het boek is daarmee een uitstekende voorbereiding op de schrijftaak waar hulp- en dienstverleners mee te maken krijgen. Klik hier voor meer informatie. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten