donderdag 25 augustus 2011

Inleiding organisatiekunde - Loek ten Berge, Marco Oteman

Auteur: Loek ten Berge, Marco Oteman

Uitgever: Bussum : Coutinho

Jaar van uitgave: 2011, 4e druk

ISBN:  9789046902394

Boek in HvA catalogus



Korte beschrijving:

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey, waarmee het zich onderscheidt van andere inleidingen in de organisatiekunde.
Na een inleidend hoofdstuk waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt gezet, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. Elk begrip wordt uitgelegd, samengevat in leerdoelen en geïllustreerd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde.
Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, waardoor de studenten zich een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde kunnen vormen. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten