maandag 9 juli 2012

Emigreren naar Suriname / Esther Zoetmulder ; [red. Marleen Rikkengaa]

Titel: Emigreren naar Suriname
Auteurs: Esther Zoetmulder, Marleen Rikkengaa
Jaar: 2012
Klik hier voor boek in HvA-catalogus

Korte beschrijving
Mijn naam is Esther Zoetmulder en ik ben de auteur van het boek  “Emigreren naar Suriname“.

Sinds 2002 ben ik naar Suriname geemigreerd met mijn toenmalige partner. Het was een enorme uitdaging omdat ik nooit eerder in Suriname was geweest en eigenlijk weinig wist over het land.
De eerste 2 jaar managede mijn partner en ik een supermarkt, daarna werkte ik voor ABC radio en televisie en regisseerde een kinderprogramma. Daarna zette ik een eigen merk in eieren op de Surinaamse markt en werd zelfstandig ondernemer.
Ik studeerde Journalistiek aan het AHKCO en kreeg 2 prachtige kinderen, Zora en Twan. Voor Zora en Twan is Suriname hun geboorteland. Ze gaan er naar school en hebben hun vriendjes en familie hier.
Uiteindelijk volgde ik mijn passie; schrijven en ondernemen. Het eerste boek dat ik schreef was een reisgids over Suriname. Mijn doel was Suriname bekend maken op wereldniveau. Ik liet de reisgids vertalen in het Engels en bracht het boek Colourful Suriname gratis online uit als multimedia reisgids. Naar aanleiding van de velen vragen en reacties van de lezers van mijn boek, over wonen in Suriname, begon ik mijn weblog Wonen en Reizen in Suriname. En dat leidde tot het schrijven van het handboek “Emigreren naar Suriname” en het oprichten van Dienstencentrum Abra Se. Klik hier voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten